Proiect ICES-2.4: Filosofia educației în contextul psihologiei transpersonale

Descrierea proiectului

Proiectul propune o analiză a unor mituri și narațiuni vedice din perspectiva rolului pe care acestea le pot avea în crearea de conținuturi educaționale. Identificarea unor experiențe educaționale semnificative în dezvoltarea potențialului personal reprezintă o modalitate de reactualizarea continuă a curriculumului formal, nonformal sau informal la care am putea avea acces în învățarea pe parcursul întregii vieți.

Perioada de derulare

2023-2027

Coordonator

CS III dr. LIVIU-ADRIAN MĂGURIANU

Personal implicat în proiect

– nr. cercetători – 1 cercetător cu normă întreagă, CS III dr. Liviu-Adrian Măgurianu

– nr. studenți doctorat

– nr. studenți postdoctorali

Finanțări și colaborări

Finanțare – sursă, sumă: –

Colaborări externe (colaboratori din străinătate): –

Colaborări interne (colaboratori din ţară): –

Tema de cercetare

Tema de cercetare pentru anul 2024: Transformare personală prin explorarea narațiunilor vedice.

Obiectivele proiectului

Obiectiv general: Investigarea naturii conștiinței umane. Cercetarea se focalizează asupra impactului profund pe care explorarea narațiunilor vedice îl are asupra transformării personale. Într-o lume tot mai agitată și conectată digital, interesul pentru filosofia și tradițiile vedice a crescut semnificativ. Cercetarea explorează cum aceste texte vechi precum Vedele, Upanișadele, Bhagavad-Gita, pot influența și ghida individul modern în căutările sale de dezvoltare personală.

Obiective specifice:

  • Identificarea unor narațiuni vedice cu rol în dezvoltarea și transformarea personală
  • Conturarea unor idei, teorii și perspective care pot reprezenta conținuturi educaționale semnificative pentru dezvoltarea morală

Obiective operaționale:

O1: Investigarea temei de cercetare. Documentare.

O2: Sistematizarea și diseminarea rezultatelor cercetării.