Proiect ICES-2.4: Filosofia educației în contextul psihologiei transpersonale
Descrierea proiectului
Proiectul propune o analiză a unor mituri și narațiuni vedice din perspectiva rolului pe care acestea le pot avea în crearea de conținuturi educaționale. Identificarea unor experiențe educaționale semnificative în dezvoltarea potențialului personal reprezintă o modalitate de reactualizarea continuă a curriculumului formal, nonformal sau informal la care am putea avea acces în învățarea pe parcursul întregii vieți.
Perioada de derulare
2023-2027
Coordonator
CS III dr. LIVIU-ADRIAN MĂGURIANU
Personal implicat în proiect
– nr. cercetători – 1 cercetător cu normă întreagă, CS III dr. Liviu-Adrian Măgurianu
– nr. studenți doctorat
– nr. studenți postdoctorali
Finanțări și colaborări
Finanțare – sursă, sumă: –
Colaborări externe (colaboratori din străinătate): –
Colaborări interne (colaboratori din ţară): –
Tema de cercetare
Tema de cercetare pentru anul 2024: Transformare personală prin explorarea narațiunilor vedice.
Obiectivele proiectului
Obiectiv general: Investigarea naturii conștiinței umane. Cercetarea se focalizează asupra impactului profund pe care explorarea narațiunilor vedice îl are asupra transformării personale. Într-o lume tot mai agitată și conectată digital, interesul pentru filosofia și tradițiile vedice a crescut semnificativ. Cercetarea explorează cum aceste texte vechi precum Vedele, Upanișadele, Bhagavad-Gita, pot influența și ghida individul modern în căutările sale de dezvoltare personală.
Obiective specifice:
- Identificarea unor narațiuni vedice cu rol în dezvoltarea și transformarea personală
- Conturarea unor idei, teorii și perspective care pot reprezenta conținuturi educaționale semnificative pentru dezvoltarea morală
Obiective operaționale:
O1: Investigarea temei de cercetare. Documentare.
O2: Sistematizarea și diseminarea rezultatelor cercetării.